Ulga na ekspansję
Ulga na ekspansję pozwala uzyskać dodatkowe oszczędności podatkowe dzięki odliczeniu wydatków na zwiększenie sprzedaży produktów w Twojej firmie. W tym artykule dowiesz się czym jest ulga na ekspansję.
Ulga na ekspansję – dla kogo?
Ulga na ekspansję przysługuje przedsiębiorcom opodatkowanym skalą podatkową lub podatkiem liniowym, a także podatnikom CIT. Warunkiem koniecznym do skorzystania z ulgi na ekspansję jest ponoszenie wydatków na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów wytworzonych przez podatnika. Co istotne, ulga nie przysługuje na produkty nabyte w celu dalszej odsprzedaży. Premiowane jest wyłącznie samodzielne wytworzenie produktów.
Na czym polega ulga na ekspansję?
Dzięki uldze na ekspansję odliczysz wydatki na zwiększenie przychodów ze sprzedaży produktów:
- w kosztach uzyskania przychodów oraz,
- dodatkowo 100% kosztów w ramach ulgi na ekspansję.
Koszty, które możesz odliczyć dzięki uldze to:
- koszty uczestnictwa w targach poniesione na:
- organizację miejsca wystawowego,
- zakup biletów lotniczych,
- zakwaterowanie i wyżywienie;
- działań promocyjno-informacyjnych, w tym zakupu przestrzeni reklamowych, przygotowania strony internetowej, publikacji prasowych, broszur, katalogów informacyjnych i ulotek, dotyczących produktów;
- dostosowania opakowań produktów do wymagań kontrahentów;
- przygotowania dokumentacji umożliwiającej sprzedaż produktów, w szczególności dotyczącej certyfikacji towarów oraz rejestracji znaków towarowych;
- przygotowania dokumentacji niezbędnej do przystąpienia do przetargu.
Limit odliczenia wynosi 1 mln zł w danym roku podatkowym.
Jak widać, ulga na ekspansję może mieć dosyć szeroki zakres zastosowania. Odliczeniu mogą podlegać m.in. wydatki na reklamy w Internecie (Google Ads, Facebook Ads itd.), a także szereg innych kosztów.
Dodatkowe warunki – termin 2 lat
Z ulgi na ekspansję można skorzystać pod warunkiem, że przedsiębiorca w okresie 2 kolejnych lat licząc od roku, w którym poniósł koszty:
- zwiększy przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub,
- osiągnie przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub,
- osiągnie przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.
Pamiętaj! Możesz zastosować ulgę tylko wtedy, gdy poniesione wydatki nie zostały Ci zwrócone, np. w formie dotacji unijnej.
Ulga na ekspansję – strata lub za niski dochód
Co stanie się w przypadku, gdy w danym roku podatkowym osiągniesz stratę lub Twój dochód będzie niższy niż potencjalna kwota ulgi? Nic straconego. Całą kwotę ulgi (w przypadku straty) lub jej część (gdy Twój dochód był zbyt niski) odliczysz w zeznaniach podatkowych w ciągu kolejnych 6 lat podatkowych.
Powyższy artykuł dotyczy stanu prawnego na dzień wpisu lub jego aktualizacji. Powyższa treść nie jest poradą prawną ani podatkową. W celu uzyskania porady podatkowej należy skontaktować się z doradcą podatkowym. Serdecznie zapraszamy do kontaktu!